Korábbi bejegyzésemben (amely itt olvasható) már kiemeltem mennyire fontos, hogy mielőtt számlázó (vagy bármilyen más) programot választok, készüljön egy lista az elvárásaimról. Ígértem, hogy adok pár ötletet a lista összeállításához.
Íme, pár fontos kérdés, amit szerintem érdemes előre feltennünk magunknak:
1, Hány darab számlát szeretnénk kiállítani évente?
2, Milyen devizanemben kell számláimat kiállítanom? Csak forintban, vagy esetleg más devizanemben is?
3, Egyedül fogom használni a cégen belül? Hány hozzáférésre lesz szükségem?
4, A számlák adatait szeretném online megosztani a könyvelőmmel?
5, Szeretném nyilvántartani melyik számlát fizették ki és melyiket nem?
6, Szeretnék felszólító leveleket készíteni a számlázó programból?
7, Saját gépen futó, vagy webes online programot szeretnék?
8, Szeretnék elektronikus számlát készíteni? Van olyan partnerem, akinek ez elvárása?
9, Szeretnék egyedi külsőt a számláimnak? Szeretném a saját logómat látni rajta?
10, Előleg számla, proforma számla kiállítása szükséges?
11, Kell valamilyen másik programhoz illesztenem a számlázó programot? (pl. CRM)
12, Mennyit szeretnék költeni a programra? Évente, havonta, vagy csak egyszer?
13, Készletmennyiséget kell kezelnem?
14, Vezetek házi pénztárat?
15, Van kötelező jelentési kötelezettségem (PTGSZLAH)?
16, Van olyan tevékenységemre vonatkozó speciális törvényi előírás, amit figyelembe kell vennem számláim kiállításakor?
17, Ha van most programom, mi az, ami nem tetszik benne? Milyen egyedi problémára keresek megoldást?
18, Idegen nyelvű számlát kell kiállítanom?
19, Biztonsági mentést ki és hogyan fogja végezni?
20, Beszéltem már a Dolphin-nal? :)